مدیرعامل شرکت فرودگاه ها: خلبانان و مهندسان ما از بهترین ها هستند

شنبه, 11 دی 1395 ساعت 15:55

رحمت الله مه آبادی در مصاحبه با برنامه فرمول یک در شبکه یک سیما گفت: در شرایط تحریم مهندسان به سختی توانستند این صنعت را حفظ و نگهداری کنند و با فرهنگ جهادی و مقاومت این سامانه ها را به روز نگه داشتند.


وی درباره تاخیر ها افزود: متوسط عمر ناوگان هوایی 22 سال است و تعدادی هواپیمای نسبتا جوان وارد ناوگان کرده ایم.

مه آبادی گفت: خرابی ها و شرایط جوی اجازه پرواز هواپیماها را با تاخیر مواجه می کند و تا اطمینان از ایمنی کامل هواپیما نباشد اجازه پرواز نمی دهیم.

وی افزود: یکی از باندهای فرودگاه مهرآباد در حال نوسازی است و در سالهای گذشته به علت اعتبارات کم و بی توجهی نوسازی نشده است.

مه آبادی گفت: پیشرفت کار باند فرودگاه مهرآباد خوب است و برای نوسازی آن یک مشاور خارجی داشتیم و 100 میلیارد تومان برای نوسازی آن هزینه می شود.

وی افزود: فرودگاه مهرآباد با 70 سال قدمت به لحاظ طراحی و ساخت یکی از فرودگاه های خوب است و امسال طی تشریفاتی ثبت ملی می شود.

مه آبادی گفت: برای تکمیل رینگ فرودگاه مهرآباد 20 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: فرودگاه مشهد را به رنکینگ جهانی برده ایم .

مه آبادی گفت: خدمات هوایی با سامانه های ارتباطی ،کمک ناوبری و راهداری امکانپذیر است که ما در دو سال گذشته برای گذر از آسمان ایران به بیش از هزار و 100 پرواز عبوری خدمات هوایی ارائه داده ایم.

وی افزود: امسال تا نیمه سال آینده تمام سامانه های ارتباطی ما نوسازی می شود و تجهیزات مورد نظر این سامانه ها خریداری شده است.

مه آبادی گفت: در حوزه کمک ناوبری سامانه های خوبی خریداری کرده ایم و اولین راداری که خریداری شده در حال انتقال به کشور است.

وی افزود: یکی از بهترین مسیرهای پروازی، عبور از آسمان کشور است که امکانات آن فراهم است.

مه آبادی به قرارداد خرید 200 فروند هواپیما اشاره کرد و گفت: 80 تا از این هواپیماها از شرکت هواپیمایی بوئینگ و 100 فروند نیز از شرکت هواپیمایی ایرباس و 20 فروند نیز شرکت ای تی آر است.

وی افزود: در حال توسعه زیر ساختها هستیم تا با ورود این هواپیماها خدمات رسانی به خوبی صورت بگیرد.

مه آبادی گفت: در شرق کشور فرودگاه هایی برای تعمیر و نگهداری احداث می شود .

به خاطر ایمنی پرواز باید تاخیرها را بپذیریم

مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران گفت : به خاطر حفظ ایمنی پروازها باید تاخیرها را بپذیریم.

رحمت الله مه آبادی گفت: حدود 40 سال است که این باند نوسازی نشده بود و حدود یک سال پیش نوسازی باند مهرآباد اغاز شده است.

وی گفت : پیشرفت کار خوب بوده و باند هم بتنی است که 100 میلیارد تومان هزینه دارد.

مه آبادی افزود : نوسازی باند اول مهرآباد یک موفقیت است که دچار غفلت تاریخی شده بود و باید باند دوم را هم نوسازی کنیم و باند بتنی ، مقاومت بالا و عمر مفید زیاد دارد.

وی گفت : نزدیک به 30 درصد پروازها از فرودگاه مهرآباد انجام می شود و ترافیک فرودگاه امام نصف فرودگاه مهرآباد است.

مه ابادی افزود : فعالان برج مراقبت ما که هدایت پراوزها را بر عهده دارند از بهترینهای دنیا هستند و در بیرون از کشور نیز خوش درخشیدند.

وی اظهار داشت : در حدود بیش از چهار دهه تحریم،مهندسان ما با چنگ و دندان این صنعت را حفظ کردند ، رادارهای ما 15 سال است که عمر مفید آن به پایان رسیده اما متخصصان ما در حوزه تعمیر و نگهداری توانستند این سامانه ها را همچنان حفظ کنند.


مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران افزود : همه زیرساخت های هوانوردی در چارچوب دستورالعمل های بین المللی احداث، نگهداری و بهره برداری می شود.

اضافه‌ كردن نظر


تصاویر روز (برگزیده عکاسان هوانوردی)

6.jpg

تبلیغات

کانال تلگرام

 


 

 


آخرین مقالات

آخرین سانحه هوایی مرگبار در جهان

شرح سانحه:
شرح سانحه:
  جمعه 06 مهر 1397 در میکرونزی سانحه بوئینگ 737 شرکت Air Niugini با یک کشته ...

آخرین وضعیت سفارش هواپیماها

جدول فروش هواپیماها
جدول فروش هواپیماها
بر اساس آخرین اطلاعات مربوط به 1 اسفند 1396   ...

نظرسنجی

تحلیل شما از علت سقوط هواپیمای ATR-72 آسمان چیست؟





هرگونه استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر نام www.Takeoff.ir مجاز می باشد
Copyright © 2006-2018 Takeoff.ir. All Rights Reserved

 

Code Center