مسافر، خلبان ایران ایر را از نشت بنزین اگاه کرد

پنجشنبه, 19 آبان 1390 ساعت 12:59

(تیک آف - Takeoff.ir) - هواپیمای ایران ایر که قرار بود ساعت 13:10 به وقت کوآلامپور به مقصد تهران حرکت کند در فرودگاه کوآلامپور زمین گیر شد.

چند دقیقه پیش از پرواز و زمانی که مسافران در هواپیما نشسته و منتظر پرواز بودند، ناگهان یکی از مسافران متوجه نشت مشهود بنزین از یکی از بال های هواپیما می شود و این مساله را با ناباوری به مهمانداران منتقل می کند، مهمانداران با دیدن این وضعیت، خلبان را در جریان می گذارند و با تایید صحت این مشکل، پرواز لغو می شود و همچنان مسافران در هواپیما در انتظار پرواز نشسته اند و خلبان و مسوولان پرواز هم از دادن هرگونه پاسخ و توضیح خودداری می کند.

اینکه چنین نقص فنی مشهودی که می توانست پرواز 841 ایران ایر را با فاجعه ای بزرگ رو به رو کند چگونه از چشم مهندسان پرواز دور مانده است و چگونه  یک مسافر این نقص را لحظاتی پیش از پرواز کشف کرد، سوالات بی جوابی است که مسلما مسوولان ایران ایر به راحتی نخواند توانست پاسخگوی آن باشند.

این پرواز پس از سه ساعت تاخیر در ساعت 12 به وقت تهران ( 16:30 به وقت محلی)  کوآلالامپور را به مقصد تهران ترک کرد.

نظرات 

 
-1 #10 حمیدقادری 1394-10-22 12:04
چرا مطلب قبلی را نگذاشتید
نقل قول
 
 
-6 #9 حمیدقادری 1394-10-21 01:06
سلام من خودم مسافر این هواپیما بودم و بعلت ترس از این حادثه 9 عدد قرص لورازپام خوردم و تا 3 روز خانه خوابیدم و در حالت کما بودم
نقل قول
 
 
+6 #8 فاطمه 1393-05-24 10:56
آفرین ایول.
نقل قول
 
 
-1 #7 مهیار الوان 1393-04-06 17:44
با
سلام وارادت :می خواستم بدانم علت اینکه پرواز بندر عباس به تهران به
شماره 1229مورخ5تیر93وساعت پرواز19/05،به چه علت 25 دقیقه بالای اسمان
تهران چرخید(اضافه بر زمان پرواز)چون رعب ووحشت زیادی مسافران را در بر
گرفته بودواستدعا دارم برایم بگویید چون کار من طوری است که ماهیانه 4 تا 5
با سفر هوایی دارم.اگر مورد جزیی است باید بگویند تا مسافران از وحشت فارغ شوند واگر....نمیدانم چه بگویم.

-----------------------------
پاسخ سایت: با سلام و احترام. دلیل نگه داشتن پرواز در حریم هوایی فرودگاه می تواند دلایل زیر باشد:
1- درخواست ترافیک هوایی فرودگاه از خلبان به دلیل وجود شرایط خاص در باند یا فرودگاه مانند فرود اضطراری یک هواپیمای دیگر
2- وجود ترافیک زیاد در فرودگاه ( کمتر پیش می آید)
3- بروز نقص فنی در پرواز و بررسی مشکل توسط خدمه یا عوامل زمینی
نقل قول
 
 
+52 #6 ebi 1392-03-09 09:04
ایران ایر جالبه بدونید که همینطور داره پول از دست میده . و عملا سوددهی نداره .
فقط به زور تزریق پول دولت سر پا ایستاده .
وقتی مدیریت دولتی خودش رو تحمیل میکنه به سازمانی ، مطمئن باشید که تمام ساختار اون سازمان به هم خواهد ریخت .
وقتی جانباز 75 درصد در سن 42 سالگی میشه خلبان ایران ایر فقط به خاطر اینکه آشنا داره اونجا ، شما باید هم شاهد سانحه هایی مثل سقوط 727 تو ارومیه باشید.
دولتی ها باید کلاهشون رو بالاتر بزارن .
ایرلاینی که زمانی در زمره ی برترین های دنیا بود الان پایین ترین رتبه رو داره .
ای کاش کمی از سازندگی رژیم گذشته رو به ارث میبردیم .
نقل قول
 
 
+59 #5 reza 1392-02-10 11:32
ایران ایر بیشتر از اینکه از تحریم آسیب دیده باشد از سوء مدیریبت و عدم نظارت کافی آسیب دید
نقل قول
 
 
+39 #4 رضا 1392-01-30 13:20
به خداما باید خاک تو سرمون کنیم بااین وضعیت
نقل قول
 
 
+51 #3 میلاد 1392-01-25 13:25
ایران ایر مثل پژو پارس میمونه
فقط پول برندشو میگیره که یک زمانی (قبل انقلاب) یک شرکت معروف بوده...
ایران ایر کلشو مثل کبک کرده توی برف و فک میکنه کسی از نالایقی مدیرانش و فرسودگی ناوگانش خبری نداره
نقل قول
 
 
+9 #2 thuch 1391-07-24 15:24
ایول - گل گفتی
نقل قول
 
 
+39 #1 mike 1391-07-21 18:47
ایران ایر سالهاست که از یک سازماندهی نظامند در عرصه ایمنی و نظارت برنامه ریزی شده و هدفمند دور افتاده .مشکلات فرا روی فراوان در عرصه هوانوردی که آثار تحریمها، کیفیت پایین و روز آمد نشده آموزش هاو سخت افزار در زمینه مدیریت ایمنی و کیفیت ، سو مدیریت و عدم شایسته سالاری و انزوای شرکت ها از جامعه بروز بین المللی همراه با رانت سازمانی گریبان تمامی شرکت های هواپیمایی و سازمان های زیربط را گرفته.حال از این سیستم بیمار مگر می شود بهتر از این انتظار داشت.ده ها مشکل اینچنینی هر روزه به خیر می گذرد .ولی هر از چند گاه عاقبت طبیعت نظامند کار خود را انجام داده و سیستم غیر نظامند ما را رهنمون به حادثه و فاجعه می کند. مثل فجایع قبلی . این را بدانیم طبیعت هرگز گول نمی خورد وکارش را انجام میدهد. این ما و سیستم ماست که طبق قواعد طبیعت باید نظامند و دقیق گردد تا از بروز فاجعه جلوگیری کنیم.
نقل قول
 

اضافه‌ كردن نظر


تصاویر روز (برگزیده عکاسان هوانوردی)

9.jpg

آخرین مقالات

آخرین سانحه هوایی مرگبار در جهان

شرح سانحه:
شرح سانحه:
    جمعه 11 فروردین 1396 در برزیل سقوط هواپیمای Piper 42 با 2 کشته. ...

آخرین وضعیت سفارش هواپیماها

جدول فروش هواپیماها
جدول فروش هواپیماها
بر اساس آخرین اطلاعات مربوط به 1 خرداد 1396   ...

نظرسنجی

استفاده روسها از پایگاه هوایی ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟؟؟



هرگونه استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر نام www.Takeoff.ir مجاز می باشد
Copyright © 2006-2017 Takeoff.ir. All Rights Reserved

 

Code Center